Yol Şarkılarım – 2 / İyi Şeyler de Olmadı Değil…

Eskiden otobüslerle gece yolculukları yapılırdı. Hala var, biliyorum. Fakat ben çok uzun zamandır bunu yaşayamıyorum. Bir yandan istemediğimden, ötesi gerek kalmıyor.

O yolculukların birçoğunda ben uyuyamazdım ve ertesi gün benim için perişanlıkla geçerdi. Yol boyu müzik dinlerdim kimi zaman. Bu şarkının olduğu albüm çıktığı zamanlarda Kars’tan başlayan büyük bir Doğu Anadolu gezisi yapıyordum ve herkes biliyordu ki ben Sezen Aksu’yu çok seviyordum. O dönem akıllı telefonlar yok, Spotify da yok dolayısıyla. Bu albümün çıktığı an Doğu Anadolu’ya gelmesi mümkün değil. O gün tam da Iğdır’dayız, orijinal cd satan bir yer bulmak gerçekten çok zor, ben dinlemeye o kadar takmış durumdayım ki; korsan cd hazırlayan yerlere de giriyor ve soruyorum. Yok, gelmemiş.

Albümden birkaç şarkıyı konserlerde dinlemişim, üstüne üstlük Sezen Aksu’nun en kişisel albümlerinden biri olacak deniyor. Merak üst seviyede, ama bulma umudu yok. Eve dönene kadar beklenecek, çare yok.

Doğu Ekspresi bu kadar moda değil, çünkü sosyal medya yok. O dönem tren İstanbul’dan kalkıyor. Biz hem gidişi, hem dönüşü trenle yapıyoruz. Rötarlar daha fazla, varış saatini kestirebilen yok, ama yolculuk çok zevkli. Yemekli vagonlar henüz bu kadar kötü değil, o anason kokusu henüz ortamdan eksilmemiş. Arnavut ciğerine bayılıyorum.

Beklenenin aksine sabah değil, öğlene doğru varıyor tren Ankara’ya. Eve gidiyoruz önce ve ben eşyaları bırakır bırakmaz doğru müzik markete. Cd’yi alıyor ve discman’ime takıyorum. Başlıyor…

Başlığa koyduğum şarkı, “Hala Haber Bekliyorum Senden” belki çok sade, ama o sadeliği kadar güzel. “Yazık bir şey gelmiyor elden” diyor başlangıcında. “Bu yalnızlık aldı yürüdü…”

Zaman zaman kendimden de, ülkeden de umudu kestiğim oluyor. Her şeyin çok kötü olduğuna dair bir his içerisine giriyorum. Büsbütün haksız da değilim bu histe. Şarkı da böyle başlıyor zaten. Arada güzel şeylerden bahsetse de, çocuklar büyüse de, elleri ekmek tutsa da, elden bir şey gelmiyor bazı şeylere.

Ara nağmeden sonraki yükseliş kısmında en çok anlam buluyor bir bölüm, “iyi şeyler de olmadı değil” diye haykırıyor şarkı. Bu şarkı o gece yolculuklarında birçok kez kulaklığımdan bana eşlik ediyor. En umutsuz olduğumuz anlarda, arada bir hatırlamamız gerekiyor; “iyi şeyler de olmadı değil…”

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.